15 maja 2013

Lody czekoladowe


Pierwsze lody w moim wykonaniu. Czekoladowe. A jakżeby inaczej. Przygotowane na bazie serka mascarpone, śmietany kremówki i czekolady. Wykorzystałem gorzką, mleczną i białą w jednakowych proporcjach. Nie wiedziałem na którą się zdecydować, więc użyłem każdej. Lody przygotowałem metodą tradycyjną (czyt. bezmaszynkową). Maszynki nie posiadam, więc nie miałem wyboru. Kilka razy trzeba było wyjmować pudełko z zamrażalnika, mieszać lody i wkładać je z powrotem. Ale efekt wart był zachodu. Zmrzlina wyszła przepyszna. Już szykuję się na kolejne warianty.


SKŁADNIKI
330 ml śmietany kremówki 36%
250 g serka mascarpone
100 g czekolady
(u mnie w równych proporcjach:
gorzka, mleczna i biała)
1 czubata łyżka cukru pudru


1. Czekoladę połamać na kawałki i przełożyć do garnka. Wlać śmietanę kremówkę. Podgrzewać do momentu, aż czekolada się rozpuści. Wystudzić, a następnie schłodzić w lodówce.

2. Śmietanę ubić. W osobnym naczyniu utrzeć serek mascarpone z cukrem pudrem. Porcjami dodawać ubitą kremówkę. Przełożyć do pojemnika i wstawić do zamrażalnika.

3. Lody w trakcie zamrażania należy kilkukrotnie przemieszać, aby uzyskały lekką i kremową konsystencję.

3 komentarze:

  1. wyglądaja super. też sie zastanawiałam nad robieniem domowych, ale ilość pracy przy nich mnie przeraża;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm... sezon lody uważam za rozpoczęty:)

    OdpowiedzUsuń
  3. najlepsze lody na świecie.. czekoladowe:)

    OdpowiedzUsuń