05 października 2013

Mufinki owsiane z bakaliami


Znów przyszła mi ochota na pieczenie mufinek. Dziś upiekłem trzecią porcję babeczek w ciągu kilku dni. Pierwsze były owsiane, później limonkowe, a następnie czekoladowe. I w takiej kolejności zaprezentowane zostaną na blogu. Mufinki owsiane powstały na bazie mąki pszennej i owsianej, ale jeśli macie ochotę użyć płatków owsianych, to śmiało dodajcie 2 łyżki. Z bakalii wybrałem suszone morele i migdały, ale w tym przypadku również możecie poeksperymentować. Koniecznie dodajcie anyżu, który nada mufinkom niezwykłego aromatu i smaku.  


SKŁADNIKI
150 g drobnego cukru
150 g mąki pszennej
60 g mąki owsianej
1 jajko
60 g masła
120 ml mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
kilka suszonych moreli
kilkanaście migdałów
pół gwiazdki anyżu


1. Stopić masło i odstawić aby przestygło. Moreli i migdały drobno posiekać (migdałów nie obierałem ze skórki). Anyż zmielić lun utłuc w moździerzu.

2. Oba rodzaje mąki wymieszać z cukrem, proszkiem do pieczenia, solą, posiekanymi bakaliami oraz zmielonym anyżem.

3. Mleko wymieszać z rozpuszczonym masłem i roztrzepanym jajkiem, wlać do sypkich składników. Wymieszać, aż składniki się połączą.

4. Ciasto przełożyć do wysmarowanych tłuszczem foremek lub papilotek (12 sztuk). Wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 200°C i piec 25 minut. Po upieczeniu mufinki pozostawić 5 minut na blasze, żeby trochę przestygły, a następnie przełożyć na metalową kratkę i pozostawić do całkowitego ostudzenia.


4 komentarze:

  1. jak ja lubię takie pyszniutkie babeczki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy jak zastąpię roztopione masło olejem rzepakowym to będzie ok? Lekarz kazał mi zastąpić tłuszcze zwierzęce roślinnymi, ze względu na zdrowie serca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można. Użyj 50-60 ml oleju zamiast masła.

      Usuń